neděle 28. října 2012

Posuď knihu podle obalu (7)


Nedělní meme z dílny Syki. Cílem je vybrat jednu libovolnou knihu, napsat její anotaci a zhodnotit obálku.

Název knihy: Ostrov Duma Key
Autor: Stephen King
Anotace: Edgar Freemantle je bohatý stavař, který při nehodě na stavbě utrpí zranění mozku a přijde o pravou paži. Během zdlouhavého léčení propadá takovým záchvatům zuřivosti a výpadkům paměti, že ho opustí manželka. V hluboké depresi a s myšlenkami na sebevraždu uposlechne rady svého terapeuta dr. Kamena, aby „změnil prostředí„. Odstěhuje se tedy z Minnesoty na Duma Key, maličký, téměř pustý ostrůvek u floridského pobřeží. Lékař ho pobízel: „Nenajdete ve svém životě kromě stavařiny ještě něco jiného, co by ty deprese oslabilo?“ A Edgar Freemantle si vzpomene, že kdysi kreslil. Zjistí, že je velmi nadaný malíř, a začne na ostrově malovat. Jenže s obrazy se začnou dít zvláštní věci. Cokoli namaluje, objeví se i ve skutečnosti, a pokud to vymaže, zmizí to. Ostrov má podivnou moc zesilovat jeho talent, protože tam přebývá cosi zlého…

Můj názor: Tahle obálka mě vážně děsí. Moře a západ slunce můžou působit klišoidně, to by ale v popředí nemohla stát malá holčička, která se spíše podobá panence. Zelené tenisové míčky, které jako by letěly směrem od holčičky na případné čtenáře, rozhodně nepůsobí přirozeně. Na jednu stranu je obálka barevně krásně povedená, na druhou stranu v sobě má ono cosi, co vás děsí. A já se neumím rozhodnout, jestli se mi to líbí nebo ne.

1 komentář:

  1. Mně se líbí. Je svým způsobem děsivá, ale... líbí se mi (:

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...