neděle 30. prosince 2012

Ohlédnutí za rokem 2012

Tak jsem se taky rozhodla něco takového spáchat. Podobných ohlédnutí už tu pár bylo, chtěla jsem se jimi inspirovat (čti okopírovat je), ale byla jsem na to prostě moc líná. Ostatně jako vždycky, Takže jsem něco okoukala tu a tam, něco přidala, odmazala, poupravila a... voilá! Vidět je pokorný vaudevillový veterán... ehm, ne, to už jsme někde jinde, přesněji řečeno u V jako Vendeta. Ale když ono to tak lákalo! Tak ještě jednou - Voilá! ... nakonec jsem obšlehla nápad Vendey, která ho taky někomu obšlehla :D Ne, víte jak to myslím, prostě si ho VYPŮJČILA. Samozřejmě se zdrojem.
Článek k projektu z dílny Jamie z Perpetual Page Turner ZDE.



1. Nejlepší kniha, kterou jste četli v roce 2012 (můžete rozdělit i podle žánrů)
Hm... asi... o bože, neumím vybrat jenom jednu! Tak budou tři. Možná čtyři. Jako první mě napadla Past od Lauren DeStefano. Tahle kniha je prostě... šokující. Skličující. Geniální. Pak tu máme Polibek pro Annu od Stephanie Perkins. Dívčí romány normálně nečtu, ale po téhle jsem kdovíproč sáhla a rozhodně toho nelituju! Naprosto si získala mé srdce. Jako třetí tu je Poslouchej! od Sarah Dessen. Ano, já vím, zase dívčí román... ale u tohohle jsem si byla hned jistá, že si ho chci přečíst. Tahle kniha mě dostala. Je mi čímsi blízká. A jako poslední tu je.... Výjimečná od Kristin Cashore! Ne, opravdu, tahle kniha je výjimečná! Je dokonalá.

2.  Kniha, na kterou jste se hodně těšili, ale nakonec se vám tolik nelíbila?
Rezistence od Veronicy Roth. Ne, nebijte mě! Když já po Divergenci čekala... něco víc. Ne neustálé hádky,  hloupé chování, scény vyhraněné tak, až byly směšné a poslední stranu, která má to vše zázračně zachránit.

3. Kniha, která vás letos nejvíce překvapila (v dobrém smyslu)
Řekla bych, že Na půl cesty do hrobu od Jeaniene Frost (teď mě bude někdo chtít obejmout, že, Míšo*?). Čekala jsem hodně, že mě kniha zaujme, že se u ní pobavím... ale že mě takhle dostane? Že budu hltat každé slovo? To opravdu ne. 
Také mě překvapila již zmiňovaná kniha Polibek pro Annu. Čekala jsem vtipný dívčí román. Dostala jsem o dost víc!

4. Kniha, kterou jste letos nejvíce doporučovali
Daň peklu od Holly Black, ale čemu se divit, tu já doporučuju pořád! Potom asi série Percyho Jacksona. A nakonec Polibek pro Annu :D

5. Nejlepší série, kterou jste objevili v roce 2012
Percy Jackson? Když já ho vážně miluju.

6. Oblíbení autoři, které jste objevili v roce 2012
Stephanie Perkins, Carrie Ryan, Kristin Cashore, Rick Riordan...

7. Nejlepší kniha, která se vymyká vašemu obvyklému stylu čtení nebo je žánr, jaký jste ještě nikdy nečetli
Jéžiš já netuším... Buď mám načtené všechny žánry nebo jsem prostě žádnou knihu ze žánru, který jsem ještě nečetla, tento rok nepřečetla.

8. Nejvíce strhující kniha, kterou jste měli problém odložit
Les rukou a zubů (a druhý díl Vlny zmítané smrtí). Carrie Ryan píše úžasně a já přečetla každý díl za jediné odpoledne.

9. Kniha, kterou jste letos četli a kterou si nejspíše přečtete i příští rok
Viz výše, kvůli re-readingu a přípravě na poslední díl. Pak asi celou sérii Percyho.

10. Oblíbená obálka knihy, kterou jste letos četli

Hm, to vyzní divně, ale.. zrzka. Ten uhrančivý pohled. Ty vlasy. Font písma. Věta nad názvem knihy. Nejde se na ni nekoukat!









11. Postava, která se vám nejvíce vryla do paměti
Katsa z Výjimečné. Obdivuju ji.

12. Nejkrásněji napsaná kniha, kterou jste letos četli
Nejkrásněji... to by bylo záhodno vybrat nějakou pohádku nebo sbírku poezie. Já četla v tomto roce obojí, ale nevím, jestli můžu o alespoň o jedné říct, že byla napsaná "krásně". Volím tedy - znovu - Výjimečnou.

13. Kniha, která na vás měla největší dopad
Past. Jednoznačně.

14. Kniha, u které nemůžete uvěřit, že jste se čtením váhali až do letošního roku
Percy Jackson. Jak je sakra možné, že jsem tuhle sérii nečetla, když jsem byla dítě?!

15. Oblíbená scéna z knihy, kterou jste letos četli
Při čtení Výjimečné jsem nebrečela, ale tahle scéna je tak poetická a nádherná... že jsem u ní vážně uronila pár slz.

Po ji objal a přitáhl si ji k sobě. Prsty jí otíral písek z vlasů. ,,Dobře," přisvědčil měkce. ,,Buď na sebe opatrná. A až to vyřídíš se svým králem, najdu si tě."
Leželi spolu tiše ve tmě.  Katsa si mu položila hlavu na prsa. Slyšela šplouchání vody a její ozvěnu. Slyšela, jak mu pod kůží pulsuje krev.
,,Víš," ozval se, ,,byl bych rád, kdybys tuhle jeskyni mohla vidět."
,,Jaká je?"
Odmlčel se. ,,Je... vážně nádherná."
,,Povídej mi o tom."
A tak Po začal Katse líčit, co se skrývá v temnotě jeskyně; a venku na ně čekal celý svět.

16. Nejkratší a nejdelší kniha, kterou jste letos četli
No teda... Nejkratší je asi Espressologie od Kristiny Springer. Nejdelší Asfalt od Štěpána Kopřivy. Neuvěřitelných 633 stran.

17. Kniha se scénou, která vás odrovnala a chtěli jste se o ní s někým za každou cenu bavit (WTF moment - napínavá scéna, vášnivý polibek - vyhněte se spoilerům)
Les rukou a kostí. O tom nešlo nemluvit. 

18. Oblíbený vztah z knihy, kterou jste letos četli (přátelství, láska, sourozenci, atd..)
Anna a Étinne z Polibku pro Annu! A pak taky Katsa a Po z Výjimečné (ano, opravdu musí být všude aspoň dva příklady).

19. Oblíbená kniha od autora, od kterého jste předtím už něco četli
Štvanice od Patricie Briggs. Hlavní hrdinka je o dost jinší než Mercedes, přesto jsem si knihu užila. 

20. Nejlepší kniha, kterou jste četli jen proto, že vám ji někdo doporučil
Past. Cpali mi ji prostě všude. Všichni.


A přece jsem si to udělala po svém! Dala jsem sem pouze první část ze tří :D A také mě mrzí, že jsem sem nemohla zařadit spoustu dalších skvělých knih, které jsem v tomto roce četla - jmenovitě Rudou jako rubín,  Pod nekonečnou oblohou, Banku těl: Mladší a Nadpozemskou. Uděluji jim tedy speciální "ocenění" - Knihy, které když pomluvíte, ukousnu vám hlavu!


3 komentáře:

  1. Asi ma za to zabijes, ale mne sa les kosti nepacil od zaciatku a po par kapitolach som to vzdala :P ale obalka je krasna, a urcite krajsia ako slovenska ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Les rukou a zubů je úžasná knížka a druhý díl taky!! Je to prostě zombíkovská bomba :DD Ty knihy mě neskutečně moc bavily :)) A skvělý článek!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Obejmout? Já tě uobjímám k smrti! :D Nějak má chuť na re-reading... :D Past je úžasná, a Anna je prostě nezapomenutelná. Mimochodem zavinila jsi to, že jsem si musela sehnat Výjimečnou! Vrr :D Jo ještě to jsem chtěla. Les je dobrý, ale na Vlny v žádném případě nemá :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...