pondělí 21. května 2012

Top týdne (2): Filmová zpracování



Toto pondělní meme má na svědomí Luu. Cílem je uveřejnit topku něčeho, co souvisí s knihami.
Jak už jsem zmínila v minulém příspěvku do tohoto meme, začala jsem poněkud později než většina blogerů, tudíž jsem pozadu.
Minulý týden to byla TOP desítka oblíbených postav, tento týden si toto meme bere na paškál filmová zpracování. Výběr byl bohatý, koneckonců se to filmovými zpracováními jen hemží, ale najít TOP 10 těch opravdu nejlepších? Nuž, ani tentokrát jsem to při vybírání neměla lehké, nicméně seznam jsem nakonec vytvořila a vy se na něj teď můžete podívat 
PS: Opět upozorňuji, že čísla jsou pouze pro orientaci a neznačí pořadí.

1. Harry Potter (J.K. Rowling)
Tak tohle je myslím jasné. Harry Potter je moje srdcovka, moje dětství, zcela jasně si pamatuju, jak jsem dostala první díl k Vánocům když mi bylo 11 a knihu jsem měla přečtenou do týdne, což byl vzhledem k mému věku a taky k faktu, že jsem do té doby tak dlouhé knihy nečetla, nečekaný úspěch. Musím paní Rowlingové poděkovat, protože právě ona mě přivedla ke knihám. A filmová zpracování jsem kvalitní, všechna mám doma a opakovaně na ně koukám. A kdyby vás to náhodou zajímalo, nejraději mám třetí díl. Jak knihu, tak film.








2. Pán prstenů (J.R.R. Tolkien)
Další srdcovka. Mánie okolo tohohle filmu mě ovládla dokonce natolik, že jsem si lepila po pokoji výstřižky z časopisů a postery, sbírala figurky, uměla prakticky všechny hlášky z filmů nazpaměť... Jo a taky jsem měla slabost pro Legolase. Vlastně ji pořád mám. Ach jo...











3. Letopisy Narnie (C.S. Lewis)
Už jsem s těmi srdcovkami asi otravná, ale už jen jednu, slibuju. Lev, čarodějnice a skříň byla první kniha, kterou mi mamka půjčila z knihovny, když mi bylo asi 12 let a byla jsem nemocná. A tenhle svět jsem si okamžitě zamilovala, proto mě tak potěšilo, když jsem se dozvěděla o chystaném filmu. Který mě samozřejmě nezklamal! A stejně tak ani následující dva další. S napětím očekávám zbylé čtyři filmy a doufám, že vyjdou co nejdříve.









4. Hvězdný prach (Neil Gaiman)
Podle mého nejlepší filmové zpracování podle knižní předlohy vůbec. Příběh nemá mezery, herci jsou výborní, hudbu miluju. Skvělé.













5. Forrest Gump (Winston Groom)
Bezesporu můj nejoblíbenější film. Knihu jsem nečetla, tudíž nemohu soudit, nicméně na Forresta se dívám pokaždé, když ho dávají v televizi, a také kolikrát sama večer, když se jako vždycky směju se slzami v očích. A skladba Sweet Home Alabama je nezapomenutelná.











6. Beastly (Alex Flinn)
Mám slabost pro Brity. Mám slabost pro Alexe Pettyfera. Mám slabost pro disneyovku Kráska a Zvíře. Tudíž byl film jasná volba a nezkazila mi ho ani upištěná Vanessa Hudgens.












7. Saturnin (Zdeněk Jirotka)
Kniha i film, ke kterému se stále vracím. K filmu mě poprvé přivedl tatínek a u nás doma patří k pravidelně promítaným. Miluju anglický humor! A nejoblíbenější scéna? Když Saturnin skládal lehátka 
Tady se koukněte 










8. Pýcha a předsudek
Dle mého nejkvalitnější zpracování austenovského románu. Film je kvalitní od začátku až do konce, Keira Knightly je jako Elizabeth dokonalá a Matthew MacFadyen jako pan Darcy k pomilování. Existuje samozřejmě i seriálové zpracování, které je také kvalitní, ale já mám zkrátka slabost pro film. A pozor! Pan Darcy a Elizabeth se za celý film ani jednou nepolíbí! Pokud však opravdu toužíte po tom, jejich polibek vidět, prozradím vám, že jej najdete v alternativním konci 







9. Alenka v říši divů (Lewis Carroll)
Nesmrtelná klasika mistrně převedená na filmové plátno. Vynikající herci i hudba a hotová pastva pro oči. Co taky jiného od legendárního Timu Burtona čekat, že? Připomínka dětství plná poučení i humoru, která hýří barvami.












10. Petr Pan (James Matthew Barrie)
Další nestárnoucí klasika. K samotné knize mám opravdu osobní pouto - jako malá jsem nechtěla vyrůst. Kdo by taky chtěl, že? Filmovou verzi zbožňuju, vrací mě do dětství. Jeremy Sumpter je dokonalý Petr Pan - když se na něj podíváte a spatříte na jeho tváři ten rošťácký úsměv, musíte mu prostě věřit každé slovo. A Rachel Hurd-Wood ztvárnila Wendy s ohledem na to, že to byl její první film, skvěle. Vskutku krásná adaptace.









Achjo, jak si to tak po sobě čtu, tak vidím samé superlativy!  Všechny filmové adaptace ale patří mezi mé opravdu nejoblíbenější a já nemůžu jinak, tak snad mi to odpustíte. A které filmy patří mezi vaše TOP?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...