pondělí 4. června 2012

Top týdne (4): Doporučené knihy




Toto pondělní meme má na svědomí Luu. Cílem je uveřejnit topku něčeho, co souvisí s knihami.
Jak už jsem zmínila v minulém příspěvku do tohoto meme, začala jsem poněkud později než většina blogerů, tudíž jsem pozadu.
Nebudu se moc rozkecávat, jen zmíním, že tento týden jsem si se sestavováním seznamu opravdu mákla. Knihy si totiž většinou vyhledávám sama, například na internetu. Ale k doporučením samozřejmě nejsem hluchá, a proto se i u mě alespoň 10 položek našlo 
PS: Opět upozorňuji, že čísla jsou pouze pro orientaci a neznačí pořadí.


1. The Hunger Games trilogie (Suzanne Collins)
- kamarádka
No ano, jak nečekané, že? O prvním dílu jsem četla v jednom z výdání časopisu Pevnost, kde popisovali knihu jako jednu z velmi očekávaných novinek, ale nějak jsem na ni zapomněla. Když pak u nás vyšla, v knihkupectvích visely plakáty, ale já se nad tím zase nijak nepozastavovala. A pak za mnou přiběhla kamarádka s očima navrch hlavy: ,,Už jsi četla Arénu smrti?" Já na to bez zájmu, že ne. Co to má jako být? ,,To je ta nejlepší kniha, jakou jsem kdy četla, honem si ji přečti!"
Tak jo, no. Odpoledne jsem vyrazila do knihovny a půjčila si ji. A světe div se, málem jsem z ní měla infarkt. The Hunger Games jsou nejlepší, nejlepší, nejlepší!


2. Divergence (Veronica Roth)
- internet, bloggeři
Tak k tomuhle myslím nemusím nic dodávat. Všude, kam se člověk podíval, na něj název knihy i obálka prakticky křičely a v těch pochvalných recenzích by se jeden i ztratil. Tak si ji teda taky koupím a zjistím, co nan ní všichni vidí. A tehdy jsem byla taky ztracena. Divergence je boží! A chci už konečně ten druhý díl.







3. Pilíře země (Ken Follett)
- rodina
Nemám co dodat. Ta kniha zanechá silný dojem. Kord, pokud ji čtete jako já ve třinácti . V naší rodinné knihovně patří k těm největším pokladům. A zaslouženě.









4. Letopisy Narnie (C.S.Lewis)
- knihovnice
No ano, my jsme s knihovnicí v naší městské knihovně kamarádky . Vlastně mi většinu knih doporučila ona. To abyste se pak nedivili. Vděčím jí za vytříbení svého knižního vkusu.









5. Vampýrská akademie (Richelle Mead)
- kamarádka
Ta stejná kamarádka, co mi doporučila The Hunger Games, se zasloužila o to, že jsem žrala VA prakticky ihned, co ji u nás začali vydávat. Vlastně mi doporučila spoustu knih, aniž by to nějak měla v plánu. No jo, to tak dopadá, když čte kamarádka ve vyučování pod lavicí a vy se příliš nudíte, než abyste se soustředili na výklad, neustále jí nakukujete přes rameno a zjišťujete, že sexy Dimka je mnohem zajímavější než deriváty karboxylových kyselin 






6. Série Mediátor (Meg Cabot)
- knihovnice
Vypadalo to asi takhle - před pár lety jsem přišla do knihovny k pultu se zoufalou prosbou: ,Prosím tě, neporadíš mi něco vtipného, romantického, s prvky nadpřirozena?" A moje drahá kamarádka knihovnice mě se smíchem nasměrovala k regálu s knihami Meg Cabot.
A slyšeli jste, že Meg potvrdila vydání sedmého dílu? Ano ano ANO!!!







7. Asfalt (Štěpán Kopřiva)
- kamarádka
Kamarádka: ,,Četlas už Asfalt? To je taková ta kniha psaná stylem "akce akce vtípek akce akce vtípek" a spousta krve a bitek a tak." Ó, cože? Tu musím mít! Popravdě jsem ji ještě nečetla, ale mám ji v to-read poličce a jen co začnou prázdniny, tak se na ni vrhnu. Heh 








8. Eragon (Christopher Paolini)
- rodina
Byla jsem nemocná, když za mnou mamka přiběhla s touhle bichlí a nadšeně řvala: ,,Miláčku, víš, jak jsi teď posedlá těmi draky, tak v knihkupectví vychází jedna knížka o nich, doporučovala mi ji i kamarádka, její dcera to četla, je sice trochu dlouhá ta kniha, ale ty to zvládneš, když ležíš doma s tou chřipkou, tak jsem si na tebe vzpomněla, když jsem šla kolem a vzala ti ji, ať se nenudíš." 







9. Výjimečná (Kristin Cashore)
- bloggeři
Okolo téhle knihy bylo velké haló, kdovíjaký je to skvost.. Tak jsem si ho pořídila taky. Tedy, jeho koupě byla poněkud dobrodružnějšího rázu. Na jednom internetovém knihkupectví na něj měli zrovna akci a já si řekla, že nebudu vyhazovat peníze za poštovné, že si pro něj pojedu do Brna, stejně tam mám kamarádku... Tak trochu jsem ale nepočítala s tím, že ten obchůdek, kde jsem si knihu měla vyzvednout, bude tak důmyslně schovaný, že ho najdeme až po téměř dvouhodinovém usilovném pátrání. Ještě jednou promiň, Pafi! 
Mimochodem ačkoliv ji mám doma už dobré 4 měsíce, do jejího čtení jsem se pustila teprve včera. A musím uznat - je to skvost!



10. Ostrov Duma Key (Stephen King)
- kamarádka
Tak jsme s kamarádkou seděly den před Silvestrem v bistru a cpaly se gyrosem, když přišly na přetřes hororové knihy. Kamarádka přímo zbožňuje Stephena Kinga, takže mě zapřísahala, abych si tu knihu přečetla. Nuž, tak jsem letěla do knihkupectví a knihu si koupila. A musím říct jediné - brrr!! Stephen je skutečně mistr hororu.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...