pátek 10. srpna 2012

Recenze: Lovkyně snů: Vstříc temnotě


Autorka: Lisa McMann
Série: Lovkyně snů
Díl: Druhý
Přeložila: Čeněk Matocha
České vydání: 256 stran, paperback
Nakladatelství: Fragment, 2012

Česká anotace: Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Janie se dál propadává lidem do snů. Teď už však ví, že existuje více lidí, kteří mají tuto schopnost, a že se může naučit ji ovládat. Navíc dostala práci u Kapitánky, která vede tajná detektivní vyšetřování, kdy může být Janie se svými schopnostmi prospěšná. A ačkoliv se to jejímu klukovi Cabelovi ani za mák nelíbí, Janie souhlasí, že pomůže s případem, jehož vyšetřování bylo právě zahájeno. Po chodbách střední školy, kterou Janie i Cabel navštěvují, se vesele a prochází sexuální delikvent. A je hlavně na Janie, aby jej odhalila. Čím lépe však jde vyšetřování, tím hůře je na tom její vztah. A co víc – Janie se dostane do rukou deník lovkyně snů, kterou sama znala. Ten deník jí může ukázat, jak lidem skrze sny pomoct. Ale také odhalit velice krutou pravdu o tom, jak to vlastně s jejím „nadáním“ je…

K druhému dílu této paranormální detektivky jsem přistupovala poněkud vlažněji, než k prvnímu dílu, bylo to však zapříčiněno jen a pouze tím, že jsem začala knihu číst bezprostředně po dočtení knihy první, kdy jsem se ještě pořád nějak moc nesrovnala s detektivní linií příběhu. Nějak jsem nevěděla, co očekávat.
Tak se nakonec stalo, že jsem se raději zaměřila na romantickou linii. A ke svému zděšení přišla na to, že Cabel a Janie jsou zajímavý pár pouze tehdy, když se hádají. Takže jsem se pokusila zaměřit naopak na detektivní část… a voilá! Naprosto jsem jí propadla.

Lise se totiž skvěle povedlo tuto část příběhu vybarvit. Jistě, byla jsem z případu, který se měl právě vyšetřovat, poněkud znechucená, přeci jen, sexuální maniak na střední škole není moc příjemný námět na knihu…ale na druhou stranu o to zajímavější, takže jsem se zvrhlou zvědavostí četla dál a dál.
Nejen po detektivní stránce se však autorka vyžila. Kniha je místy nepopiratelně k popukání. Stejně, jako jsem se bála o Janie, jsem i propukala v smích u vtipných scén. A že obojího bylo bohatě! Autorka spojila dva největší tahouny knih, a to tak šikovně, že se Lovkyně brzy zařadila mezi mé oblíbené série.

Zápletka sice nebyla jednou z nejpromyšlenějších, tudíž jsme odhalili pachatele již v prvních pár kapitolách, takže nečekejte žádné velké tajnosti, kdo že to nakonec bude. Kdepak.  Ale ačkoliv pachatele známe, Lisa si pro nás i přesto připravila pár překvapení, které vám vyrazí dech.

Co se týče vztahové linie děje, ta mě nijak nezaujala. Zdálo se mi, že už mě nemá ústřední dvojice ve svém vztahu ničím překvapit, a ačkoliv se toto mé podezření nakonec vyjevilo jako pravdivé, někdy v polovině knihy si mě jejich vztah opět získal. Neříkám, že by Cabel občas nezasloužil za to své hloupé chování vyfackovat… Nicméně vztahová linie není v tomto díle nejdůležitější a hraje spíše druhé housle, takže žádnou přeslazenou romantiku nečekejte.

Celkově se mi druhý díl líbil mnohem více, než ten první. Dostalo se mi všeho, po čem mé knihomolské srdce toužilo, proto si kniha nepopiratelně zaslouží 9.5 bodu (ten půlbod si nechávám na poslední díl, u kterého očekávám, že mi naprosto vyrazí dech, tak proto!). A já knihu doporučuju tak, jak jen mohu. Pokud toužíte po originálním, odlehčujícím čtení, rozhodně sáhněte po Lovkyni snů. Dostane vás. 

Mé hodnocení: 9.5/10

- Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
- Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství
- Anotace i obrázek obálky byly použity ze stránek nakladatelství 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...