pondělí 1. října 2012

Top týdne (18): Nejoblíbenější klasiky



Toto pondělní meme má na svědomí Luu. Cílem je uveřejnit topku něčeho, co souvisí s knihami.
Nejoblíbenějších klasik nemám zase tolik, takže výběr této topky byl vážně těžký. Nakonec jsem však - tak, jako vždycky - zase něco splácala dohromady :)


1. Strašidlo cantervillské (Oscar Wilde)
Tuhle "pohádku" mám moc ráda. Vlastně mám moc ráda Oscara (jak uvidíte v následujících dvou položkách). Tuhle útloučkou knížečku mi dal táta, když jsem byla ještě malá. Psaná byla ve staré slovenčině, protože patřila ještě jemu, já se s ní ale poprala a doteď ji mám doma a někdy si ji přečtu.
2. Jak je důležité míti Filipa (Oscar Wilde)
Kniha je skvělá, ovšem ještě o chlup více mám raději film. Perfection.
3.  Obraz Doriana Graye (Oscar Wilde)
I tuto knihu mám doma a patří k mým nejoblíbenějším, naštěstí ji máme také v kánonu k maturitě. Sice jsem popisy toho, co všechny Dorian sbíral, trpěla, ale jinak celý příběh miluju a mohla bych ho číst pořád dokola.
4. Fantom Opery (Gaston Leroux)
Ze všech mých nejoblíbenějších klasik je právě Fantom tou mou vůbec nejoblíbenější. Knihu jsem dostala od rodičů k Vánocům v krásném paperbacku, film (z roku 2004 s Gerardem Butlerem a Emmou Rossum v hlavních rolích) také zbožňuji. Někdy bych také ráda viděla muzikálové zpracování v divadle.
5. Dáma s kaméliemi (Alexander Duma)
Další ze skvostů mé knihovny, i když v trochu poničeném a odřeném paperbacku, ukořistěném z antikvariátu. Film jsem neviděla (i když se na něj už delší dobu chystám), zato na knihu nedám dopustit a ani bych nespočítala, kolikrát jsem ji již četla.

2 komentáře:

  1. Paf (protože jinak mě nepoznáš!)1. října 2012 v 11:10

    Nedá mi to, prostě musím, musím!
    Oscar je úžasný, Doriana miluju (maturuje se z něj skvěle! ;)) a Filipovo filmové zpracování s Colinem Firthem je zkrátka dokonalé! Variaci na Strašidlo jsme letos hráli s ochotníkama (to jsem ti určitě říkala) a ten příběh je krásný, to souhlasím.
    A nakonec - na Dámu s kaméliemi se delší dobu taky chystám, ale víš jak je to se mnou a knížkama; je ve frontě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé, Wilde :) A Fantoma opery si neskutečně, NESKUTEČNĚ chci přečíst.
    Já jinak z klasiky ráda ještě Na větrné hůrce a Janu Eyrovou. Srdcovky^^

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...