neděle 4. listopadu 2012

Posuď knihu podle obalu (8)



Nedělní meme z dílny Syki. Cílem je vybrat jednu libovolnou knihu, napsat její anotaci a zhodnotit obálku.

Název knihy: Asfalt
Autor: Štěpán Kopřiva
Anotace: Žoldáci neumírají. Odcházejí do pekla, kde se spojují. Že je toto známé rčení pravdivé, se členové Kuffenbachova komanda přesvědčí po jedné nepříliš povedené akci. Jenže peklo není žádná pohádková idylka – ale temná industriální dimenze, kde jsou mrtví degradováni na mazlavou hmotu, na pouhý materiál. Svět, kde je lidská rasa jenom něco jako asfalt. Problém je v tom, že Kuffenbachovi vojáci se s touto rolí odmítnou smířit. A jelikož mají výcvik, zkušenosti i potřebnou dávku šílenství, situace se poměrně rychle zvrhne.
Pět žoldáků proti celému peklu.
Noe může rovnou začít stloukat nový škuner. 
Protože tenhle svět utone v krvi.

Můj názor: Už jsem se zmínila o tom, jak moc tuhle knihu miluju? Ne? Tak teď to dělám. Miluju ji! Už ta anotace je skvělá. Osobně se mi nejvíc líbí poslední tři věty. Víte, teď vám o sobě něco prozradím - občas jsem pěkně zvrhlá, mám ráda sarkasmus a fascinuje mě krev. A tahle kniha všechny tyto tři zmíněné věci má. A obálka... obálka to naprosto vystihuje. Nemohla by být lepší. Je rudá (krvavá), démon - či kdo to je - kouřící cigaretu, je opřený o kapotu auta, které je viditelně složené z něčeho, co bylo kdysi jednoznačně lidské - taková pohodička, co? Přesto to působí zatraceně zvráceně.

2 komentáře:

  1. Pět žoldáků proti celému peklu.
    Noe může rovnou začít stloukat nový škuner.
    Protože tenhle svět utone v krvi. - jedno slovo - Ú.Ž.A.S.N.É

    OdpovědětVymazat
  2. Znáš Kulhánka? Mám pocit, že by se ti líbil :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...