pondělí 14. května 2012

Top týdne (1): Oblíbené postavy



Toto pondělní meme má na svědomí Luu. Cílem je uveřejnit topku něčeho, co souvisí s knihami.
Jelikož jsem začala s tímto meme trochu později, budu "mírně" pozadu, ale snad to nevadí :D :) Nuže, jako první jsou na seznamu oblíbené postavy z knih. Výběr jsem měla pekělně těžký, protože co kniha, to alespoň jedna oblíbená postava. Samozřejmě jsem byla oblivněná knihami, které jsem četla v posleslední době, určitě se však v mé TOP 10 objeví i postavy ze starších knih.
!!!POZOR!!! Postavy nejsou seřazeny podle oblíbenosti, jelikož kdybych je tak měla seřadit, článek by vznikal celé roky a dost možná by ani nevznikl. Čísla jsou zde pouzde pro orientaci.

1. Peeta (The Hunger Games)
Myslím, že pokud existuje dokonalý kluk, tak je to právě tenhle pekař z knih Suzanne Collins. Věřila jsem mu každé slovo a prakticky nad každou jeho hláškou jsem se pitomě uculovala. Nejvíc se mi líbilo, jak se s Katniss doplňovali - ona horkokrevná a vypočítavá, on stratég, co za všech okolností zachovává chladnou hlavu. Byli zkrátka mňamózní pár.











2. Finnick ( The Hunger Games)
A hele, druhá postava z THG! Finnick má ale v této topce zasloužené místo. Spolu s Peetou bojovali o mé srdce, a doteď se nemůžu rozhodnout, kdo vlastně vyhrál. Finnick si mě získal už tehdy, kdy nabídl Katniss kostku cukru, v aréně jsem musela obdivovat jeho silný a nezdolný charakter a ve Třináctém kraji dobyl mé srdce úplně. Je to prostě takový milý cíťa, který se však v případě potřeby dokáže vzchopit a je z něj silný mužský. Vrr.








3. Suze (Mediátor)
Suze je taková verze Buffy, s tím rozdílem, že je mediátorka, a tudíž se místo upírů musí vypořádávat s duchy, které je třeba poslat na druhý břeh. Což s sebou nese spoustu komplikací, inu zkuste vysvětlovat policii, že jste se nevloupali na cizí pozemek kvůli krádeži, ale protože vás o to požádal zesnulý příbuzný majitele pozemku, a že má na zahradě zakopané nějaké ty love navíc. A aby to měla ještě o něco těžší, zamiluje se o 150 let starého ducha jednoho zatraceně sexy kovboje. No jo, Suzyin život není žádné leháro, ale ona se s ním umí poprat. Fandím jí!






4. Dru ( Andělé noci)
Dru se nezapře. Umí to skvěle se zbraněmi, nebere si servítky a když je třeba, udělá ze zombieho mastný flek. Přesto není žádný chladnokrevný zabiják nestvůr, kdepak, Dru se umí i bát a když má v patách pekelného psa, vezme nohy na ramena, běží jako o život a řve z plných plic. Přesto dokáže racionálně uvažovat, vzhopit se a se situací se pěkně poprat a zvítězit.









5. Patch (Zavržený)
Tenhle kluk má v mém srdci své zvláštní místo. Koneckonců, všichni milujeme "bad boys" a Patch je zlý kluk opravdu k sežrání. Je tvrdý, neústupný, inteligentní...a tak moc miluje Noru, že by se pro ni vzdal i šance na normální život coby člověk! Z dvojice Nora/Patch je to rozhodně on, kdo pokaždé zachrání situaci, a proto ho musím milovat i za onu trpělivost.








6. Mercy (Mercedes Thompson)
Mercy je drsňačka každým coulem. Má dílnu, kde opravuje německé wolksvageny, přátelí se s upírem a magii ovládajícím fae, bydlí vedle vlkodlaka a co je nejlepší - mění se v kojota. Velmi často se řídí pravidlem: Když mi řeknou, ať to nedělám, tak já to udělám. Když už pro nic jiného, tak z principu. Díky tomu se často dostává do průšvihů, že kterých se však umí zase hezky dostat, co na tom, že při tom utrří pár pohmožděnín, modřin a zlomenin. Je skvělá!








7. Brom (Eragon)
Brom, ach Brome. Co já nad tebou naplakala! Kdybys neumřel, Eragonovi by ta přípravka na pravého Dračího jezdce určitě šla mnohem rychleji a užili byste si spolu spoustu švandy. Byl jsi rozhodně jednou z nejlepších postav v celé tetralogii. Jen škoda, že sis nechal spoustu těch tajemství pro sebe a nevyklopil je, dokud byl čas.






8. Dimitrij (Vampýrská akademie)
Zakázané ovoce chutná nejlépe, a pokud je to zakázané ovoce váš sexy učitel, no neměli byste taky chuť se do něj zakousnout? Dimitrij je správňák každou částí toho jeho svalnatého těla, a Rose se snaží držet co nejdál, jak to jen při jejich společném tréninku jde. Ovšemže, nebyla by to YA série, aby nakonec taky nepodlhl! Škoda jen, že když měl zrovna to své temné, depresivní období, byla s ním docela nuda.






9. Rose (Vampýrská akademie)
Á, tak tady máme již výše zmíněnou Rose! Tenhle pár bych možná tak trochu přirovnala ke Katniss a Peetovi z Hunger Games - skvěle se doplňují, Rose je sexy kočka, co vám dá po držce, když ji naštvete, a jen Dimitrij ji dokáže zchladit. Nebo spíše rozžhavit, když vezmeme v potaz jejich vztah-nevztah? Každopádně, Rose je můj idol. Taky bych chtěla být tak krásná a sarkastická a neohrožená! A nezaúpět, když mě někdo praští.







10. Pan Darcy (Pýcha a předsudek)
V této topce nesmí chybět. Bohatý, namyšlený, plný předsudků...a pravý gentleman, jakého byste dnes jen těžko pohledali. Pan Darcy z klasického díla Jane Austenové mi jednu chvíli lezl na nervy a druhou jsem ho prostě musela zbožňovat. Mám ráda, když si na postavu ihned nevytvořím jednoznačný názor, a za tenhle proces milování/nenávidění zůstane pan Darcy už navždy v mém srdci.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...